Vapaaehtoistoiminta

Haluaisitko käyttää aikaasi ja taitojasi seurakunnassamme? Tule mukaan vapaaehtoistoimintaan! Maaliskuussa 16.3. järjestetään yhteinen vapaaehtoispäivä kaikille vapaaehtoistyöstä kiinnostuneille.

Ystävätoimintaan

Olisiko sinulla aikaa olla jonkun ihmiset tukena hänen arjessaan? Hausjärvellä alkaa ystävätoiminta, jossa tavoitteena on löytää ystäviä heille, joilla sukulaiset ja ystävät asuvat kaukana tai ovat kuolleet. Ota yhteyttä seurakunnan diakonia Sanna Ahoseen, jos olet kiinnostunut käymään jonkun ihmisen luona hänen päiväänsä piristämässä. Ystävätoiminnan ensimmäiset tapaamiset järjestetään aina yhdessä seurakunnan työntekijän kanssa.

Talkoolaiseksi tapahtumiin

Hausjärven seurakunnan diakonia ja lähetystyö järjestävät tapahtumia, joiden toteuttaminen olisi mahdotonta ilman auttavia käsipareja. Osaatko keittää kahvia, ajaa autoa, nikkaroida tai neuloa, kuoria perunoita tai jotain muuta? Kiinnostavatko käytännön hommat esimerkiksi yhteisvastuun hyväksi? Ilmoittaudu mukaan talkoolaiseksi.

Yhteisvastuukerääjäksi

Tule mukaan keräämään varoja yhteisvastuun hyväksi. Voit olla tukemassa työtä lipaskerääjänä tai lahjoittamalla esimerkiksi omia käsitöitäsi tai leipomuksiasi yhteisvastuun hyväksi. Tule mukaan vapaaehtoiseksi ja tuo mukanasi omia ideoitasi siitä, millä tavalla voimme olla tukemassa yhteisvastuutyötä.

Jotain muuta?

Tässä oli vain muutamia ideoita - vain taivas on kattona vapaaehtoistyön mahdollisuuksille. Kukaan ei ole liian vanha tai liian nuori vaan jokaista tarvitaan. Työpanoksesi voi olla säännöllistä tai satunnaista. Ota yhteyttä, jaa ideoitasi tai kysymyksiäsi - räätälöidään juuri sinulle sopiva vapaaehtoistyön tehtävä!

Lisätietoja vapaaehtoistoiminnasta antaa

diakoni Sanna Ahonen