Oitin seurakuntatalo

Oitin seurakuntatalo edestä

Sykärintori 4, 12100 Oitti

Oitin seurakuntatalo soveltuu kirkollisten tilaisuuksien, juhlien, konserttien ja kokousten järjestämiseen.

Yläkerrassa on seurakuntasali, kahvio ja sakaristo. Tiloihin on esteetön kulku pyörätuolilla. Alakerrassa sijaitsee päiväkerho-, nuoriso- ja toimistotiloja. Alakerran tilat ovat pääsääntöisesti seurakunnan omassa käytössä.

Kulkuyhteydet

Oitin seurakuntatalo sijaitsee keskeisellä paikalla Oitin taajamassa. Parinsadan metrin päässä on Lahti-Riihimäki-radan junaseisake.

Pysäköintipaikat

Oitin seurakuntatalolla on vain vähän pysäköintitilaa. Alapihalla on 12 autopaikkaa jotka arkena ovat lähinnä henkilökunnan käytössä. Yläpihalla on invapysäköintipaikka.

Autoja voi pysäköidä Sykärintorille kirjaston ja päiväkodin väliin.

Mahdolliset tilajärjestelyt

Kahvioon sopii ruokailemaan 40 henkilöä. Yli 40 hengen ruokailua varten varataan seurakuntasali. Suurin mahdollinen ruokailijamäärä kahvion ja seurakuntasalin ollessa käytössä on 80 henkilöä.

Konserttikäytössä seurakuntasaliin saa maksimissaan 100 istumapaikkaa, mutta silloin on huomioitava esiintyjän salissa vaatima tila.

Salissa on järjestetty myös teatteri- ja nukketeatteriesityksiä. Soittotaitoisilla on mahdollisuus käyttää seurakuntasalin flyygeliä.

Kokouskäyttöön varataan seurakuntasali. Käytettävissä on valkokangas ja videotykki. Videotykin käyttöön on oltava mukana oma kannettava tietokone.

Keittiö

Keittiön varustukseen kuuluu kylmiö, hella, GN-mitoitettu uuni ja kupumallinen astiapesukone.

Kahvinkeittiminä on kaksi 1.7 l:n Vendor -keitintä.

Astiaston käyttö kuuluu tilavuokraan. Astiasto on 80 hengelle. Tilavuokraan sisältyy myös kynttilänjalkojen ja maljakoiden käyttö.

Pöytäliinat

Kaitaliinat kuuluvat tilavuokraan.

Pöytäliinoista maksetaan pesulakulujen kattamiseksi voimassa olevan hinnaston mukaan. Pitopalvelua käytettäessä toivomme pitopalvelun tuovan omat pöytäliinat.

Pöytien liinoitus kuuluu tilavaraajalle tai pitopalvelulle.

Liputus

Vahtimestari tai  pitopalvelu huolehtii liputuksesta muistotilaisuuksissa ja syntymäpäiväjuhlissa.

Liputus tai lipunlasku voi jäädä myös tilavaraajan vastuulle niin sovittaessa.

Muistotilaisuuksissa lippu nostetaan puoleen tankoon aamulla. Vainajan siunaamisen ja hautaustilaisuuden jälkeen omaiset voivat nostaa lipun ylös muistotilaisuuden ajaksi.

Jos hautajaispäivänä on yleinen liputuspäivä, toimitaan suruliputuksen käytännön mukaan.

Tilojen varaaminen tapahtuu aina kirkkoherranviraston kautta numerosta

050 513 6610 (avoinna arkisin klo 9-13)

Mikäli haluatte tutustua tiloihin etukäteen, voitte soittaa vahtimestarille ja sopia tilaesittelyn.

Vuokrahinnat

Tilavarausvuokrat sisältäen alv 24%:

Seurakuntatalon yläkerta kokouskäyttö, ei sisällä keittiön käyttöä; 150€ koko yläkerta, 100€ kahvio.

Muu tilaisuus, kahvio maksimissaan 40 henkilöä; 150 €

Muu tilaisuus, koko yläkerta maksimissaan 80 henkilöä; 250€

Pöytäliinojen vuokra 12€/kpl

Lasku tilavuokrasta ja mahdollisesta pöytäliinavuokrasta tulee antamaanne laskutusosoitteeseen.

Loppusiivous

Hausjärven seurakunnan vahtimestarit siivoavat muut tilat paitsi keittiön. Astioiden tiskaus ja keittiön siivous on aina tilavaraajan tai hänen palkkaamansa pitopalvelun vastuulla.

pe 3.5. klo 9.30

ti 7.5. klo 13.00 -14.30

Hyvä mieli -ryhmä

Oletko eläkkeellä tai muista syistä työelämän ulkopuolella ja kaipaat arkipäiviisi mukavaa puuhaa. Hyvä mieli -ryhmä voisi olla sinun paikkasi. Kokoontuminen alkaa pienellä rukousmietiskelyllä ja sen jälkeen syvennytään johonkin hyvinvointia tukevaan teemaan.
to 9.5. klo 13.00 -15.00

Lähetyksen käsityöpiiri ja papparyhmä

Lähetyksen käsityöpiiri ja papparyhmä Lähetyksen käsityöpiiri kokoontuu Oitin seurakuntatalon sohvahuoneessa Eila Karjalainen johdolla joka toinen torstai klo 13-15. Samaan aikaan kokoontuu papparyhmä Martti Hakolan johdolla luolassa. Kokoontumispäivät ovat: 7.12.2023, 18.1.2024, 1.2., 15.2. ja 29.2. Käsityöryhmästä lisätietoja antaa Eila Karjalainen puh 044 322 3222 ja papparyhmästä Martti Hakola puh 044 530 2432.
pe 10.5. klo 9.30

pe 10.5. klo 16.00 -20.00

Nuorten ilta ja isostoiminta

Nuorten ilta Oitin seurakuntatalon alakerrassa klo 16-20. Isostoimintaa klo 16-17.30.
su 12.5. klo 10.00

Messu Oitin seurakuntatalossa