Rippikoulu

Rippikoulut Hausjärven seurakunnassa

Rippikoulun tavoitteena on auttaa nuoria oppimaan keskeiset asiat kristillisestä uskosta ja rohkaista heitä elämään Jumalan yhteydessä. Opetuksen lähtökohtana on kaste ja sen merkitys ihmisen elämässä. Opetuksessa lähdetään liikkeelle nuorten omista elämänkysymyksistä, joihin etsitään vastauksia kirkon yhteisestä uskosta. Opetuksessa otetaan huomioon rukouksen ja henkilökohtaisen hartauselämän ulottuvuus.

Rippikoulun kesto on nykyään noin puoli vuotta. Tämä puolen vuoden ajanjakso koostuu erilaisista lyhyemmistä tapaamisista sekä tiiviimmästä intensiivijaksosta joko kesällä tai hiihtolomalla. Intensiivijakso voi olla leirimuotoinen (leiririppikoulu) tai päivittäisistä tapaamisista koostuva (päivärippikoulu).

Yksityisrippikoulut

Rippikoulu on mahdollista käydä myös aikuisiällä. Aikuisiällä rippikoulu toteutetaan tavallisesti yksityisopetuksena tai pienessä ryhmässä. Yksityisrippikoulusta voi kysyä lisätietoja seurakunnan papistolta.

Rippikoulutyöstä vastaa

seurakuntapastori Virpi Pirjetä