Lähetystyö

Lähetys

2000 vuotta sitten pieni opetuslasten joukko sai valtavan tehtävän: Viedä ilosanoma Jeesuksesta kaikkeen maailmaan. Tehtävä näytti mahdottomalta. Kuitenkin se oli tehtävä, jonka Jeesus antoi seuraajilleen. Tehtävään liittyi myös lupaus siitä, että Jeesus olisi opetuslastensa kanssa joka päivä. Tuo pieni joukko lähti viemään ilosanomaa eteenpäin, se saapui myös aikanaan Hausjärvelle.

Vaikka elämme 2020-lukua, Jeesuksen antama käsky on yhä sama ja se koskettaa meitä jokaista. Ja siihen lähetystyö edelleen perustuu: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." (Matt. 28:18-20)

Jumala kutsuu meidät jokaisen lähetystyöntekijäksi. Lähetystyö on kirkolle annettu yhteinen tehtävä. Lähetystyössä tarvitaan niitä, jotka lähtevät lähetystyöhön ja niitä, jotka jäävät lähetystyöhön omalle paikkakunnalleen ja tukevat eri tavoin heitä, jotka lähtevät.

Hausjärven seurakunta tukee nimikkolähettejään esirukouksin ja taloudellisesti. Lähetystyölle varataan vuosittain talousarvioon määräraha. Lisäksi vapaaehtoisvoimin kerätään varoja konserteilla, kesäisillä telttakahvila- ja markkinatapahtumilla ja Ryttylän kirkon lähetyspuodissa. Näissä kaikissa lähetystyö tulee tavallisten ihmisten ulottuville. Lähetystyö on myös pysyvästi esillä seinätauluissa Hausjärven ja Ryttylän kirkoissa sekä Oitin seurankuntatalolla.

Tule vapaaehtoiseksi!

Osaatko keittää kahvia, ajaa autoa, nikkaroida tai neuloa, ideoida tapahtumia tai jotain muuta? Haluaisitko käyttää aikaasi ja taitojasi lähetyksen hyväksi? Tiesitkö, että tarvitsemme juuri Sinua?

Lähetystyöntekijät näyttävät sellaisilta kuin sinä ja minä. Lähetystyö on yhteistä työtämme. Olet tervetullut mukaan vapaaehtoiseksi iloiseen porukkaan puuhaamaan, ideoimaan ja käärimään hihat yhdessä lähetyksen hyväksi. Tehtäviä on monenlaisia ja ne ovat juuri Sinun näköisiäsi ja kokoisiasi.

Ota yhteyttä tai tule mukaan tapahtumiin - Sinua tarvitaan!

Lähetystyöstä vastaa
kappalainen Hans Grönholm