Jumalanpalvelukset

Jumalanpalvelusten paikat ja ajankohdat voi tarkistaa seurakuntauutisista sekä kotiin jaettavasta seurakuntatiedotteesta.

Seurakunnan jumalanpalveluksiin voi osallistua myös suoratoiston (striimin) kautta, joka on nähtävissä Hausjärven seurakunnan Facebook-sivulla (www.facebook.com/hausjarvisrk) jumalanpalveluksen ajan suorana lähetyksenä ja sen jälkeen tallenteena.

***

Hausjärven seurakunnassa yhteinen jumalanpalvelus on pääsääntöisesti aina ehtoollisjumalanpalvelus eli messu. Messuja järjestetään vuorotellen Hausjärven kirkossa, Ryttylän kirkossa, Oitin seurakuntatalossa ja Mommilan kirkossa.

Seurakuntamme jumalanpalveluksissa on käytössä messusävelmistön toinen sävelmäsarja.

Messu on seurakunnan keskeinen työmuoto. Messun tulisi koota seurakuntalaiset yhteen, Sanan ja sakramentin ääreen, saamaan voimaa ja ravintoa omaan elämäänsä. Messusta seurakuntalaiset lähetetään palvelemaan Jumalaa lähimmäisiä palvelemalla.

Tavoitteena ja toiveena on, että messu olisi koko seurakunnan yhteinen juhla. Siksi sitä pyritään kehittämään siten, että yhä useammilla seurakuntalaisilla olisi rohkeutta ja mahdollisuuksia tämän yhteisen juhlan toteuttamiseen.

Maallikoilla on mahdollisuus vastuunkantoon tässä viikoittaisessa juhlassa monin tavoin. Tekstinlukijat, kirkkoväärtit, laulajat ja muusikot, musiikkiryhmät, kirkon koristelijat, kolehdinkanto- ja esirukousavustajat ym toimitsijat ovat sydämellisesti tervetulleita tuomaan omat lahjansa yhteiseen käyttöön.

Asiasta kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä jumalanpalvelustyön vastuuhenkilöön ja antaa palautetta, esittää mielipiteitä ja toivomuksia jumalanpalveluselämästä seurakunnassamme.

Seurakunnan yhteinen kokoontuminen Sanan ja sakramentin äärelle on suuri voimavara jokaisen kristityn elämässä, joten sen muokkaamiseen ja kehittämiseen seurakunnan tarvetta vastaavaksi on hyvä nähdä vaivaa.