Elämänkaaren juhlat ja tapahtumat

Lapsen syntymä tai läheisen kuolema vievät elämän syvien kysymysten äärelle. Muutoksen hetkenä voi pysähtyä Jumalan edessä ja seurakunnan keskellä. Keskeisimpiä kirkollisia toimituksia ovat kaste, konfirmaatio, avioliittoon vihkiminen ja hautaan siunaaminen.

Toimitukset ovat usein ystävien ja perheen yhteisiä tapahtumia, ja samalla osa koko seurakunnan jumalanpalveluselämää. Toisaalta niihin liittyy myös yhteiskunnan virallisia määräyksiä. Jotkut niistä ovat myös oikeudellisia toimia.

Tilaisuuden yksityiskohdista sovitaan papin kanssa ennen toimitusta mieluiten henkilökohtaisessa tapaamisessa. Omia toiveitaan saa ja kannattaa kertoa papille. Seurakunnassa voi myös olla huomioon otettavia paikallisia perinteitä ja tapoja.

Seurakunnan tiloja voidaan vuokrata juhlien järjestämiseen. Hintatiedustelut ja tilavaraukset tehdään kirkkoherranvirastoon (050 513 6610 arkisin klo 9-13).

Kirkon pyhät toimitukset evlut kirkon sivustollaLinkki avautuu uudessa välilehdessä